När det inte blir som man tänkt sig

Jag har en talang, jag lyckas ofta sätta mig i pinsamt jobbiga situationer. Som tur är så lyckas jag ofta ta mig ut dom ganska smidigt men när man hamnar i en sådan situation där man önskar att man kunde sjunka under jorden så finner man en viss känsla av hjälplöshet. Med tanke på att båda mina föräldrar har samma talang så kan man ju inte påstå att varken mina eller min brors förutsättningar har varit dom bästa, verkligen inte.

Min pappa kom hem från den kungliga huvudstaden idag, ivrig för att berätta gårdagens pinsamt jobbiga händelse.
Han berättade att han, efter att bara suttit på hotellrummet, under gårdagskvällen slagits av en spontan tanke - Jag vill gå på hockeymatch! Som det Leksandsfan han är så begav han sig till Johanneshov och matchen mellan AIK-Leksand, köpte en biljett utanför, glad i själen och totalt ovetandes om hans öde.
Han finner sin plats på läktaren och tittar förundrat på andra sidan rinken och sedan på sin egen. Omringad av svart-gula män som brölar och slåss inser han det värsta - att han hamnat i fel hejarklack.

Alla som vet Black Armys otroliga hängivelse på AIK:s matcher vet att man som stackars ensamt Leksandsfan inte vill hamna i den klacken.


"Åk hem bönder! Åk hem bönder!"


Skrek min far och hela Black Army, omedvetna om deras egen lantman i klacken.

Så där satt han buandes till sitt favoritlag, hejandes på sitt hatlag mitt ibland ett myller av inte så vördsamma AIK:are.

Leksands vinst fick firas på en av stadions alla toaletter, en segerdans på läktaren hade nog inte gjort sig så bra.


Glad får man vara för att man lever tänkte pappa när han släckte sänglampan den kvällen...


Kommentarer
Postat av: Liz

hahah, jag fick mig ett gott fniss här för mig själv. jerk är alltför söt ^^ hihi. jobbig situation dock, det är som den där reklamen som gick för nåt år sen; hamnade i fel hejjarklack.. blabla.. bröt en massa ben.. blabla.. sjuksköterskan var hans ungdomskärlek. ja.

tur att han ändå improviserade snabbt så att han kunde somna utan brutna ben sen på kvällen.

2009-02-19 @ 23:05:57
Postat av: Anna

haha, vad fint! Jag kom och tänka på den också!

2009-02-20 @ 11:32:18
Postat av: Tom

hihi du återberättar så bra ;D

2009-02-20 @ 19:10:31
Postat av: Anna

Tack! Ja, det känns som jag lyckades ganska bra :)

2009-02-21 @ 23:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0