Tryggve och Kärleken

Liz står och plingar på min keyboard och väntar på att jag ska ge klartecken till att vi ska gå ut i friggeboden och kika på film och inta melon. Men innan dess en nerskriven tanke om kärlek...

Det har pratats och skrivits i århundraden om ovillkorlig kärlek. Klassiska kärleksdraman har genom århundraden oftast handlat om förälskelsen och de yttre hoten mot denna union.

Det kanske är vår egen dröm om den eviga kärleken som får oss att bli så intresserade om den eviga kärlek vi läser om. Att den ständigt ska finnas och bestå.

Jag kan nästan uppfatta oss människor som något naiva då vi gärna vill tro att kärleken övervinner allt, till och med döden.
Dåtidens Dröm-man, dagens helylleman, anlände någonstans runt 845 f.Kr och spred den ovillkorliga kärleken.

Helyllemannen, aka Tryggve, brukar man hitta sittandes under en korkek luktandes på en blomma samtidigt som han skalar fruns apelsin, utan rädsla inför framtiden. Konflikter är inte att föredra, låt oss leva lyckliga i alla våra dar istället!

Liz, som förövrigt är lika inne på romantiska amerikanska komedier, friggeboden och melonen får stå för kvällens trygghet innan den riktige Tryggve-mannen dyker upp...


Kommentarer
Postat av: En tillfällig tryggve

hjärta till dig!

jag är mycket gärna din tryggve tills den rätte dyker upp. och nu när du har gett mig en massa tips och bra tankar så ska jag bege mig ut i världen ett litet tag och se om de funkar. annars kommer jag tillbaka lika snabbt igen, det gör jag nog ändå. redan imorgon! puss

2009-02-24 @ 00:04:49
Postat av: Anna

haha, ut och flyg! du får berätta vad du såg senare idag.

2009-02-24 @ 11:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0