När kaoset talar

Att dagen huvudsakligen skulle bestå av otur, eftersom det är fredagen den trettonde idag, har jag som tur var inte ännu märkt av. I annat fall så har dagen varit lika olycksdrabbad som vilken dag som helst. 
Det mest otursdrabbade skulle i så fall vara att fredagsfesten ska ägnas åt till att vara barnvakt hela kvällen och om det här blir dagen då dom ska sätta mig på riktigt prov lär visa sig senare ikväll.

Riktigt lika jobbigt lär det dock inte bli som när jag var barnvakt åt tre små killar och som veckorna innan fått diagnosen Adhd. Den ene slog, den andre skrek och den tredje rymde. Kaoset talade. Ungefär samma kaos råder i mitt huvud som när Kulturhistoria-Marinka spänner sina illvilliga ögon i mina och säger 'Du är sen'.

Slut på dravel. Barnen väntar.



Kommentarer
Postat av: Ida

Inget skrämmer mig såsom Marinka!

2009-02-17 @ 21:40:58
URL: http://idakjallq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0