Det sociala kravet på en hundägare..

Jag var ute och gick med hunden tidigare idag och jag kan inte sluta fascineras över vilken social förmåga det krävs av hundägare. Att möta andra människor när man är ute på hundpromenad innebär i princip samma sak varenda gång; en mötande blick, ett leende ansikte och en promenad som man trodde skulle ta 10 minuter tar istället 20. Visst är det trevligt med trevliga människor men jag kan bara konstatera att en långpromenad kräver sin kvinna.. eller man. 
Dock vill jag inte frångå från att det är ett perfekt sätt att knyta kontakter. 30 nya tantvänner har min hund gett mig samt en närmare relation med granngubben, det är fint det.


Kommentarer
Postat av: linni

haha du är så fruktansvärt söt. känner på mig att din blogg kommer bli underbart mysig!

2009-02-03 @ 18:34:31
URL: http://linneagrind.blogg.se/
Postat av: Lizzz

hundtricket vet du ju ;) jag kanske kan ta med mig Beppe aka. Tobbe på en tur någon gång och se ifall jag har samma lycka med att knyta kontakter?

jag är iochförsig osäker på det eftersom Beppe/Tobbe verkar ha förstått att jag inte har någon koll så det är lika bra att tigga mat och lek från mig, hehe.



Håller med linnea här att du är så söt så bloggen kommer bli fantastisk! PUSS

2009-02-03 @ 21:57:56
Postat av: Agnes

30 nya tantvänner! Lyckans ost, vad fint :)

2009-02-04 @ 21:37:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0