Att inte ha förmågan att ljuga

För en som har noll förmåga att ljuga eller lura andra och i samma veva hålla god min är 1 april inget annat än en bedrövelse. Man blir lurad och går på skämt efter skämt utan att kunna skapa någon hämndaktion. Känns lite småtaffligt att skicka iväg ett 1 april-sms, speciellt när så många vet vilken skröplig typ som har skickat iväg det, så det går bort för min del. 
I Dagens Falukuriren kan man hitta en välskriven artikel som  berättar att det danska nationallaboratoriet har fört en forskning kring förnybar energi och har, genom den, kommit fram till konsekvenserna kring att bygga vindkraftverk. "Vindkraftverken stoppar upp vinden och gör att jordens rotationskraft påverkar", säger forskaren Per Nyberg. Kontentan av detta skulle leda till att timmarna blir längre."Handelsfacket ligger nu i startgroparna för att begära kompensation".

'"Haha, vilket dåligt aprilskämt", tänkte nog de flesta svennebananer.
"Hur sjutton ska dom lösa det här?" tänkte jag.

Trots att man kanske skulle kunna förklara mig som en aning smånaiv så kanske man skulle kunna se det som en bra egenskap att inte kunna luras. Jag menar det är ju inte precis en egenskap som man söker hos sin partner - "Snäll, glad, rolig... och bra på att ljuga".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0