En lågkonjuktur som aldrig tycks försvinna

Man vill ju gärna föreställa sig att det inte ska vara någon konst att skaffa sig ett sommarjobb men tji fick man! Utan att tro att jag skulle drabbas speciellt mycket av den stundande lågkonjukturen så har jag insett att den är boven till att jag kommer ha noll inkomstkälla i sommar. Då kan jag inte föreställa mig vilken stress människorna ute i den riktiga arbetslivet utsätts för när det varslas hit och dit.
Bättre var det när man var ung. Då gick man ut i skogen och plockade lite fina stenar och blommor, bakade lite bullar och gjorde hemmagjorda kikare av pappersrullar som man sedan sålde ute på trottoaren för människor som passerade. Om man hållt på så länge man var liten och söt så hade det kunnat bli rena guldgruvan, det hade kunnat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0