Hur vi upplevs i andras ögon...

Jag har alltid varit intresserad över hur människor beter sig i olika situationer, både innan och efter Christinas innehållsrika psykologilektioner.
Det som intresserar mig mest är hur vi människor i alla tider varit måna om hur vi framstår bland andra människor. Jag upplever oss människor som mer upptagana av bekymmer om hur vi framstår i andras ögon än hur vi känner oss i oss själva. Jag kommer ihåg att jag läste någonstanns att vi upplever oss attackerade av andras blickar är inte beroende av hur vi upplever dessa som uppskattande eller kritiska eftersom vi blir lika påverkade av båda två. Hur orkar vi egentligen?
På bussen sitter man som en annan sjukligt paranoid och oroar sig över att någon upptäckt ens lysande finne på kinden utan att inse att mer än hälften av bussresenärerna sitter tappert och försöker spegla sig i bussfönstrena upptagna i deras egen feta finne.
 
Även om det inte är så i alla lägen så känns det ganska skönt att inbilla sig det...


Kommentarer
Postat av: Lizzz

så sant så sant allting min kära visa vän! jag känner mig alltid lite mer upplyst och smart när jag har pratat och diskuterat saker med dig. pusss

2009-02-27 @ 01:00:39
Postat av: Anna

Detsamma min vän!

2009-02-27 @ 10:38:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0