En klagans sång

Internationella kvinnodagen. Som kvinna så skäms jag lite över att veta så lite om den och dess historia och skyller lite på att jag inte tror att den uppmärksammas tillräckligt för att göra alla människor medvetna om den stora samhällsklyftan det faktist finns mellan män och kvinnor, inte bara världen över utan även i Sverige, landet som anses som ett av Europas mest jämställda länder.
En man ringde in till P3 imorrse och diskuterade med en kvinnlig radiopratare att kvinnorna har 365 dagar om året och behöver sannerligen inte en dag för att uppmärksammas. Han avslutade sin klagosång med - Hörrududu, det här är ett slag du inte kan vinna!

Ja, tänker jag, jag är rädd för det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0