När våren gör en kär

Vårens antågande har, som vanligt, fått mig att bli lite småkär i allt och alla. Min hund får ta de största smällarna av mitt krambehov och det märks att han börjar förstå vad jag vill när jag närmar mig honom med utsträckta armar. Han drar sig sakta bakåt och vänder sig ifrån mig och det med förståelse! Hur många orkar ha någon nära som kramar och pratar bebisspråk med en hela tiden?
Jag kan nästan känna att våren och förälskelsen som den våren fört med sig får mig att hänga upp mig på saker. Jag blir gärna lite extra besatt i vissa saker som en maträtt, låt, film, kille och ibland en färg. Om endå min tendens till besatthet kunde sätta sig i skolarbete eller möjligtvis i kulturhistoria med Hätska Marinka i spetsen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0