Ensamhet som gör en glad

För första gången på väldigt länge så är jag helt ensam i huset, inte ens hunden är hemma. Och istället för att sitta och våndas över tystnaden, som jag gjorde förut, så njuter jag verkligen av känslan av att vara helt ensam. Att tystnad kunde vara såhär tyst och skön hade jag helt glömt bort!
Varför är vi så många som skräms av tystnaden? Kanske är en av anledningarna att tystnaden påminner oss om ensamheten, en känsla som många förknippar med misslyckande och skam. Precis som det finns ensamhet som berikar så finns det ju även ensamhet som tynger ner och gör oss mindre, men inte idag. Idag är ensamheten bara sådär härligt skön, skön i total tystnad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0