Att ha hemmafru-kvaliteter...



Jag insåg precis att jag nog skullebli en alldeles förträfflig hemmafru. Har precis bakat en kaka som jag har i ugnen och med det insåg jag att jag nog har alla hemmafru-kaviliteter som en kvinna kan tänkas behöva. Jag kan göra goda kakor, jag kan lappa och sy kläder, jag kan städa utan att klaga och jag kan shoppa upp andras pengar.

Men jag måste ta en sak i aktning. Min engelskalärare till engelsman sa en gång en sanningens ord till mig, tyckte han iallfall. Efter att jag sagt att jag förstår hans åsikt men att jag verkligen inte håller med honom så sa han högt till mig inför mina klasskamrater:
 'Anna, you are going to be a bad wife!'', sa han och pekade sitt stora finger på mig.
Detta får mig att fundera ytterligare en gång om jag skulle bli en sådan bra hemmafru trots allt. Jag har inga trädgårds-intressen, jag hatar att diska och det sämsta av allt - jag håller inte alltid med män i deras åsikter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0