När Svensson-tänket tar över

För nästan första gången så tänkte jag berätta vad jag faktist gör, det är bra med variation misstänker jag.
Just nu sitter jag i vardagsrummet med fil, cashewnötter och äppelbitar i magen och blickar ut mot de vita molnen som håller på att försvinna. Känner mig nästan lite löjlig som får vårkänslor så fort en liten solstrimma dyker fram, men är man desperat så är man. Förhoppningsvis så håller det fina vädret i sig nu och smälter snön, det vet jag fler som önskar!

Och jag måste medge, såhär offentligt, att jag i år bestämt mig att följa Svensson-traditionerna och försöka följa melodifestvalen, något som nästan lyckats med. Att finalen var igår har väl ingen missat och jag kan villigt erkänna att jag var nervös när vinnaren skulle koras och kom på mig själv med att hålla mig för öronen i försök att dämpa nervositeten. När mitt sällskap ställde frågor kring melodifestivalen och Jag kunde svaren på allt gick det upp för mig - Jag har blivit melodifestivalnörd...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0