En dröm om våfflor

Eftersom det är våffeldagen idag så har jag kommit att börja undra varför en massa söta ting fått sig en egen dag - kanelbullarnas, semlornas och så idag, våfflornas dag. Dessa dagar är absolut inget jag sätter mig emot tvärt om, jag hyllar dom! Men en annan Anna, Anna Skipper, sitter nog uppgivet och sliter sig i håret för alla feta våfflor som denna dag åker ner i svenskarnas magar.
Utan att påverkas av Skippers åsikt om våfflor så kan jag själv tycka att det är lite synd att våffeldagen uppmärksammas så lite som den gör. Det hade varit fint om staden kryllat av våffelstånd, gratis våfflor till alla! Detta skulle givetvis skapa en dimma av våffelos, en doft som jag förnöjt skulle andats in. Vilken lycka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0