Lördag och husmorsbestyr

image49

Hela dagen har ägnats i sann husmorsanda då jag sytt i stort sett hela eftermiddagen och ägnat kvällen till att baka. Muffinsarna jag bakat är tillägnade till en av mina E-vänner som fyller 18 idag, henne tänkte jag överraska med en liten födelsedagsfika imorgon!

Muffinsarna blev så goda så här är receptet:

Muffins med kanel 8 st
1 3/4 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
½ tsk salt
3/4 dl strösocker
1 ägg
3/4 dl lättmjölk

garnering:
1 msk strösocker
½ tsk mald kanel

Blanda alla ingredienser i en bunke och klicka i smeten i muffinsformarna. Grädda dem i ugnen på 175 grader tills de har fått fin färg och är genomgräddade i ca 8-10 minuter.
Blanda socker och kanel på en liten tallrik. Pensla muffinsarna med lite vatten och doppa dem i socker och kanelblandningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0