Förhållandet till sig själv..

Må hända att jag är segare än alla andra men jag har verkligen insett på sista tiden att den viktigaste relationen man har är den man har med sig själv. Tanken har ofta slagit mig men det är inte förens nu som det är något jag börjat värdesätta.
Under dom senaste åren så har jag har lärt mig själv hur lätt det är att tappa bort sig i en relation, vilken relation det än handlar om. Att inte ha en bra relation till sig själv ökar inte möjligheterna till att ha en bra relation med någon annan och vi vill ju inget hellre än att uppleva sunda förhållanden-
Med en Tryggve-man, han som jag pratat om förut, eller inte så undrar jag när vi kärlekskranka människor ska försöka finna den ovillkorliga kärleken till oss själva, för det är väl ändå mig själv som jag ska stå ut med längst och förhoppningsvis trivas med?
Det finns ett ordspråk som säger Trygghet är att gå vilse utan att tappa bort sig. Och ja, det stämmer nog...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0